Entorno Personal de Aprendizaje (EPA-PLE)

1 ¿QUÉ É O PLE?

Podemos definir o Entorno Personal de Aprendizaxe como un método de aprendizaxe informal asociado ás TIC's que inclúe un conxunto de ferramentas que se distribúen como mínimo nos seguintes apartados:

  • Fontes de información.
  • Ferramentas de reflexión e creación.
  • Ferramentas de relacionais de difusión.

Os aspectos que me parecen máis destacables deste concepto de aprendizaxe son o seu carácter personalizado e autónomo, xa que permite ás persoas usuarias valerse dos medios máis acordes as súas preferencias persoais e cuns obxectivos adoitados ás súas propias necesidades.

No seguinte vídeo podemos afondar nas vantaxes e debilidades que ofrece a utilización do PLE:



2 ¿CÓMO ESTÁ O MEU PLE?

Actualmente o meu PLE se configura da seguinte maneira:



3. EXPANSIÓN DO MEU PLE

A miña paticipación no curso de Posgrao en Orientación Laboral me está a permitir ampliar o meu PLE notablemente, especialmente en canto a ferramentas de difusión se refire. Entre as que se nos proporcionaron destacaría Feedly, xa que me parece moi útil á hora de facilitar a procura de información, pois permite que a información chegue a nós, sen necesidade de procurala, a través de feeds que empregan o servizo RSS (suscripción realmente simple).

A continuación vos deixo unha captura que ilustra o seu funcionamento. Como podemos observar, a ferramenta nos brinda a oportunidade de suscribirnos a fontes de información online do noso interese e clasificalas por temáticas:



OUTRAS FERRAMENTAS INTERESANTES

  • Diigo: se trata dunha ferramenta que nos permite gardar os nosos recursos favoritos, etiquetándolos e gardándolos na nube, de modo que podemos acceder a eles a través de diferentes dispositivos. Ademáis permite subraiar o contido e compartilo. Resulta moi útil para o desenvolvemento de proxectos grupais.
  • Wakelet: é unha das aplicacións que estamos a empregar máis recurrentemente na clase. Serve para curar contidos, é dicir, para filtrar e organizar contidos a través da súa compilación, efectuada a mediante wakes, que aglutinan elementos de todo tipo como chíos, contido audiovisual, artigos, etc.
  • Scoop.it: é tamén unha ferramenta para a curación de contido. Nos é de utilidade á hora de acceder a artigos de interese para nós mediante o filtrado de temáticas personalizadas e colaborar coas nosas propias publicacións.

PARA SABER MÁIS


Para completar o artigo, aquí vos deixo a compilación de chíos sobre a sesión en Wakelet:

Comentarios

Entradas populares de este blog

Recursos necesarios para a orientación laboral en Europa

Presentación de José Luis